HOME / Blog / Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?

Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?

Co oznaczają pojęcia retargeting, remarketing i PPC?

Często można natknąć się na wiele pojęć związanych z marketingiem, które nie do końca się rozumie. A ich liczba, wraz ze wzrostem nowych strategii i rozwiązań, stale rośnie!

W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego - zamierzamy omówić różnice między remarketingiem, retargetingiem a PPC.

Co to jest PPC?

PPC to skrót oznaczający „Pay Per Click”. Odnosi się do reklamy cyfrowej, w której płacisz platformie reklamowej za wyświetlanie swojej reklamy.

Może to być „płatne wyszukiwanie”, czyli reklamy PPC na platformach wyszukiwarek, takich jak Google. Na przykład podczas wyszukiwania hasła „hotele w Łodzi” otrzymane wyniki będą obejmowały zarówno wyniki organiczne, które Google uzna za najlepsze dla tego słowa kluczowego, jak i płatne wyniki wyszukiwania u góry.

kampanie PPC

Możesz także wyświetlać „płatne reklamy społecznościowe”, czyli reklamy PPC na platformach mediów społecznościowych, głównie na Instagramie i Facebooku. Tutaj wybierasz grupy ludzi, którym chcesz pokazać swoją reklamę i udostępniasz ją docelowej grupie odbiorców w ich mediach społecznościowych. Może to być oparte na lokalizacji, wieku, płci, roli zawodowej itd.

Czym jest retargeting?

Retargeting to forma PPC, która wyświetla reklamy osobom, które odwiedziły określone strony Twojej witryny.

Aby ponownie kierować reklamy, musisz zainstalować w swojej witrynie „tag”, który śledzi odwiedzających witrynę. Na przykład, Facebook ma „Pixel”, a LinkedIn „Insight Tag”. Aby dodać je do swojej witryny, najlepiej skorzystać z Menedżera tagów Google - wymaga to jednak nieco wiedzy i pracy.

retargeting

Następnie, po dodaniu tagów śledzenia, możesz ponownie kierować reklamy na odwiedzających witrynę, tworząc unikalne reguły. Na przykład możesz użyć LinkedIn, aby skierować reklamy do wszystkich, którzy wylądują na określonej stronie docelowej, ale jej nie wypełniają. Dlatego następnym razem, gdy będą na LinkedIn, zobaczą Twoją reklamę, przypominając im o korzyściach oferta z linkiem do strony docelowej.

Retargeting jest więc przypominajką, podążąjącą za nami zachętą, abyśmy skusili się do powrotu do oferty i jednak „kupili te jeansy” czy „wypełnili ten formularz”.

Jeśli z jakiegoś powodu zrezygnowaliśmy z działania wcześniej, retargeting ma na celu skuteczne przekonanie nas, że jednak warto przemyśleć to jeszcze raz i wrócić na stronę. Jest to więc strategia skierowana do osób, które były już zaineresowane ofertą, a my chcemy ponownie zaangażować klienta i zachęcić do konwersji.

Warto też być kreatywnym w tym działaniu, aby zamiast przyciągnięcia uwagi odbiorcy nie zniechęcić go namolnością czy sztampowymi sloganami typu „wróć na stronę”, możesz przekazać to w inny sposób, np. “Twoja zniżka czeka, nie przegap jej!”, “Spodobały Ci się te spodnie? Złap je, zanim zrobi to ktoś inny!” itd.

Do retargetingu niezwykle przydatna jest również lista mailingowa, która tworzy doskonałą, bardziej sprecyzowaną grupę odbiorców potencjalnie zainteresowanych ofertą. Dodatkowo retargeting przynosi wiele korzyści, np.

  • generowanie ruchu na stronie
  • możliwość wyboru grupy odbiorców
  • zwiększanie skuteczności reklamy
  • spadek kosztu pozyskania klienta
  • pozostawanie w kontakcie z odbiorcami
  • dopasowanie reklamy do klienta
  • stałe „istnienie w podświadomości” odbiorcy.

Co to jest remarketing?

remarketing

Remarketing odnosi się do wysyłania wiadomości e-mail w ramach działań marketingowych do klientów, których już wcześniej pozyskaliśmy. Tym właśnie różni się od retargetingu, w którym osoba zaineresowana ofertą nie była jeszcze naszym klientem.

Zapominanie o niezwykle istotnej roli „stałych”, zdobytych już klientów i skupianie się tylko na pozyskiwaniu nowych jest błędem wielu firm.

Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu!

Przecież zachęcenie obecnego klienta do ponownych zakupów jest o wiele łatwiejsze i bardziej opłacalne, dlatego warto właśnie przypominać o sobie poprzez remarketing.

Remarketing to więc są to czynności podjęte w celu nakłonienia już pozyskanych klientów do ponownych zakupów lub powtórnego skorzystania z usług poprzez e-maile. Warto opierać rekomendacje na historii zakupów lub zachęcić unikalnymi zniżkami.

Mamy nadzieję, że rozwialiśmy wszelkie wątpliwości!


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej