Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
HOME / Blog / Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym

Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym

Linkbuilding - linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Dla profesjonalnej agencji SEO rozumienie różnicy między linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi jest kluczowe w pracy. Razem tworzą one kluczowy punkt optymalizacji SEO, czyli linkbuilding.

W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.

Jaka jest różnica między linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi?

Oto definicja, która wyjaśnia różnicę między linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi:

  • Linki wewnętrzne kierują do stron internetowych w domenie witryny. Są to po prostu hiperłącza tekstowe z jednej strony do innej strony w Twojej witrynie. To taka wewnętrza nawigacja w obrębie Twojej strony.
  • Linki zewnętrzne prowadzą do stron internetowych w oddzielnej domenie serwisu WWW. To hiperłącza wskazujące (docelową) domenę inną niż domena, w której istnieje łącze (źródło). Mówiąc prościej, jeśli inna witryna zawiera linki do Ciebie, jest to traktowane jako zewnętrzne łącze do Twojej witryny. Podobnie, jeśli Ty przekierujesz do innej witryny, jest to również traktowane jako łącze zewnętrzne. Są zarówno ważnymi elementami tworzenia skutecznej witryny internetowej, jak i strategii marketingowej SEO.

Dlaczego linkowanie wewnętrzne jest ważne?

linkbuilding

Linki wewnętrzne służą kilku kluczowym celom. Najważniejsze z nich to:

  • Zapewniają przejrzystą i intuicyjną strukturę strony. Doświadczenie użytkownika ma kluczowe znaczenie dla skutecznej witryny internetowej, a korzystanie z linków wewnętrznych zapewnia strukturę, dzięki której odwiedzający mogą znaleźć to, czego szukają.
  • Pomagają wyszukiwarkom zrozumieć Twoją witrynę. Wyszukiwarki zawsze starają się lepiej zrozumieć i uszeregować strony internetowe, aby zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze propozycje dla ich zapytań. Efektywne korzystanie z linków wewnętrznych pomoże więc nie tylko użytkownikom, ale też i robotom Google lepiej zrozumieć strukturę witryny, dzięki czemu wyższej ją sklasyfikują i Twoje pozycje w rankingu Google wzrosną.
  • Zwiększają ruch i konwersje. Kiedy linkujesz do innych przydatnych treści na swojej witrynie, zwiększasz szansę na zainteresowanie czytelników kolejnymi treściami i ich pozostanie na stronie. Może to też pomóc w zachęceniu do sfinalizowania transakcji czy wypełnienia formularza.

Dlaczego linkowanie zewnętrzne jest ważne?

Linki zewnętrzne są ważne, ponieważ pomagają Twojej witrynie zyskać większy autorytet domeny. Wyszukiwarki chcą zrozumieć, jak wiarygodne są strony internetowe, aby móc wyświetlać swoim klientom najlepsze wyniki.

Aby to zrobić, biorą pod uwagę, ile linków ma Twoja witryna i jak wartościowe są witryny, które prowadzą do Twojej strony. Im więcej masz linków i im wyższa ich jakość, tym wyższa pozycja w rankingu Twojej witryny.

Jak więc uzyskać więcej wysokiej jakości linków zewnętrznych do mojej witryny internetowej?

  • Twórz ciekawe i inspirujące treści, którymi ludzie chcą się dzielić i do których prowadzą linki.
  • Ułatw udostępnianie swoich treści, aby ludzie zamieszczali do nich linki z mediów społecznościowych.
  • Twórz wpisy gościnne dla innych witryn internetowych, które następnie zawierają linki do Twojej witryny, czyli nawiązuj współprace.
  • Wykup pakiet pozycjonowania stron w agencji SEO Blumo – my zajmiemy się za Ciebie linkowaniem, tworzeniem treści czy optymalizacją SEO! Sprawdź cennik pozycjonowania stron i reklam AdWords.

Potencjał linkbuildingu

Zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne są kluczowymi elementami budowania skutecznej strony internetowej i strategii marketingowej.

Jednak to tylko część wielkiej układanki, jaką jest marketing SEO. Na przykład, aby Twoja witryna zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, potrzebujesz również witryny, która jest szybka i zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. I szczerze mówiąc, to dopiero początek.

Jeśli więc potrzebujesz więcej rad po skutecznej strategii SEO, która buduje Twój biznes, bądź na bieżąco z naszymi artykułami na blogu!


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej


Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: mrhp