
Trendy SEO w 2022 roku
Jakie trendy SEO czekają nas w 2022 roku?
Jak większość firm już wie, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) ma kluczowe znaczenie w przyciąganiu konsumentów do ich platform internetowych. Jednak SEO ciągle się zmienia i musisz być na bieżąco z najnowszymi trendami, aby zapewnić skuteczność strategii treści. Oznacza to, że jeśli nadal polegasz na tych samych taktykach SEO, których używasz od lat, czas poznać najnowsze strategie SEO.
Jednak pozostawanie na bieżąco z najnowszymi trendami SEO może często wydawać się przytłaczającą perspektywą. Ponieważ zachowania użytkowników wciąż ewoluują, a wyszukiwarki takie jak Google dostosowują się w odpowiedzi, chcemy pomóc Ci być na bieżąco z najnowszymi zmianami w SEO. Przedstawiamy trendy, które będą miały największy wpływ na SEO w 2022 roku.
1. Sztuczna inteligencja będzie odgrywać większą rolę w SEO
Ponieważ sztuczna inteligencja (AI) nadal zmienia sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcję z treściami online, zacznie odgrywać kluczową rolę w strategii SEO. Na szczególną uwagę zasługuje algorytm AI RankBrain, który prawdopodobnie stanie się jednym z najważniejszych czynników rankingowych dla stron wyników wyszukiwania Google (SERP) w 2022 roku. Odkąd Google ujawnił RankBrain, wiele firm zastanawiało się, jak wpłynie to na SEO. Jak możesz dostosować swoją strategię treści do algorytmu AI?
Chociaż Google nie ujawnił szczegółów na temat wewnętrznego sposobu, w jaki RankBrain uczy się i analizuje treści, eksperci uważają, że doświadczenie użytkownika jest jednym z jego głównych czynników rankingowych. Oznacza to, że współczynnik klikalności i ilość czasu spędzanego przez użytkowników na stronie internetowej będą kluczowymi czynnikami, które RankBrain wykorzysta przy ustalaniu priorytetów treści. Podczas ponownej oceny swojej strategii SEO bardzo ważne jest, aby tworzyć treści, które są dobrze zoptymalizowane i przydatne, aby urzekały i angażowały czytelników.

2. Page Experience jako ważny czynnik rankingowy
Wcześniej w 2021 r. Google rozpoczęło stopniowe wdrażanie algorytmu Page Experience. Ta aktualizacja algorytmu obejmie kilka sygnałów dotyczących doświadczenia użytkownika (UX), w tym podstawowe wskaźniki internetowe, które są w zasadzie oceną ogólnego doświadczenia użytkownika ze stroną internetową.
Aktualizacja została po raz pierwszy zastosowana na urządzeniach mobilnych i ma zakończyć się do końca marca 2022 r. Mając to na uwadze, możemy przypuszczać, że jakość strony będzie ważniejszym czynnikiem rankingowym zarówno dla witryn mobilnych, jak i stacjonarnych.
Obsługa strony to nie tylko przyjazność dla urządzeń mobilnych i responsywność. Wśród wskaźników ocenianych przez Page Experience Algorithm znajdują się szybkość ładowania, interaktywność, stabilność wizualna i bezpieczeństwo HTTPS.
Co możesz zrobić, aby przygotować swoją stronę internetową?
- Skalibruj ponownie wydajność swojej strony, sprawdzając w Google Search Console, PageSpeed Insights i Chrome User Experience Report.
- Skoncentruj się na użyteczności i doświadczeniu użytkownika (UX) podczas przeprojektowywania swojej witryny, jeśli tego wymaga.
- Upewnij się, że Twoje strony internetowe są bezpieczne dzięki HTTPS.
3. Ulepszone Featured Snippets
Poza dużymi aktualizacjami, które ostatnio wdrożyło Google, dodali także małe poprawki, takie jak aktualizacja Passage Ranking. Ta aktualizacja jest ściśle powiązana z Google BERT, który jest algorytmem głębokiego uczenia, który pomaga wyszukiwarkom lepiej przetwarzać słowa w odniesieniu do kontekstu innych otaczających słów.
Dzięki wdrożeniu aktualizacji Passage Ranking Google może teraz indeksować nie tylko całe strony internetowe, ale także pojedyncze fragmenty z tej konkretnej strony — inaczej zwane polecanymi fragmentami z odpowiedzią.

Jest to szczególnie przydatne w przypadku bardzo konkretnych zapytań i wyników wyszukiwania głosowego, aby ułatwić użytkownikom szybkie znalezienie dokładnej odpowiedzi, której szukają. A ponieważ użytkownicy są bardziej celowi i konkretni w sposobie formułowania zapytań, w nadchodzących latach pojawiają się fragmenty z wyróżnieniem.
Co możesz zrobić, aby przygotować swoją stronę internetową:
- Kieruj na słowa kluczowe z długiego ogona w swoich treściach. Dokładnie zbadaj swoich odbiorców, aby dowiedzieć się, jakie treści są dla nich najbardziej odpowiednie i w jaki sposób najprawdopodobniej wyrażą oni swoje zapytania.
- Skoncentruj się na wysokiej jakości treści. Pisząc treści, pamiętaj o swoich odbiorcach, a nie o robotach wyszukiwarek.
4. Inteligentne odpowiedzi na złożone pytania
W ramach aktualizacji Google wydał również swój zunifikowany model wielozadaniowy (Multitask Unified Model - MUM) zaktualizowany w maju 2021 r., który jest również modelem języka naturalnego podobnym, ale znacznie lepszym niż BERT. MUM pomaga Google wykorzystywać informacje kontekstowe do przedstawiania bardziej wyczerpujących odpowiedzi na złożone zapytania wyszukiwania. Różni się to od aktualizacji Passage Ranking, ponieważ MUM jest multimodalny; oznacza to, że może jednocześnie rozumieć informacje z różnych źródeł (zdjęcia, strony internetowe itp.) i dostarczać w odpowiedzi bardziej odpowiednie treści. Ma również na celu pokonanie barier językowych i formatowych, aby zapewnić lepsze wyniki wyszukiwania.
Google użył następującego przykładu: Możesz zrobić zdjęcie swoich butów i zapytać „Czy mogę użyć tego, aby wspiąć się na górę Fuji?” Dzięki MUM i mocy sztucznej inteligencji Google może przeanalizować obraz i zapytanie tekstowe, a następnie skierować Cię do bloga z listą polecanego sprzętu turystycznego.
5. Wzrośnie znaczenie wyszukiwania głosowego
Dzięki innowacjom, takim jak Asystent Google, Siri firmy Apple i Alexa firmy Amazon, technologia wyszukiwania głosowego przeszła długą drogę. Wraz z rozwojem technologii stała się również bardziej popularna. Odsetek gospodarstw domowych posiadających inteligentny głośnik do 2022 r. szacuje się na 55%.
Aby poprawić swoje SEO w tym konkretnym obszarze wyszukiwania, powinieneś skupić się na słowach kluczowych i dłuższych frazach, wyszukiwanie głosowe zwykle działa najlepiej z dłuższymi frazami w naturalny sposób. Kiedy ludzie piszą, mają tendencję do skracania. Wszystko po to, aby pomóc asystentom wyszukiwania znaleźć Cię w sieci.
6. Pozycjonowanie wideo z dwóch typów dedykowanych danych strukturalnych
Jeśli interesujesz się SEO wideo, Google ma coś nowego w ofercie. Gigant wyszukiwarek ogłosił wprowadzenie dwóch nowych ustrukturyzowanych danych — Seek Markup i Clip Markup, aby pomóc w wyświetlaniu treści wideo w wynikach wyszukiwania z kluczowymi momentami.
Obecnie funkcja Kluczowe momenty jest dostępna dla filmów przesyłanych do YouTube. Idąc dalej, każda platforma obsługująca wideo może korzystać z dowolnego z dwóch nowych znaczników danych strukturalnych.
Podczas gdy znaczniki klipów ręcznie informują Google o sygnaturach czasowych w Twoich filmach, znaczniki wyszukiwania to zautomatyzowany sposób przekazywania tego samego do wyszukiwarki Google. Jeśli chcesz zwiększyć współczynnik klikalności treści wideo za pośrednictwem strony wyników wyszukiwania, te dwa znaczniki są dobrodziejstwem.
7. Zorientowanie na intencje użytkownika
Rok 2022 to rok, w którym cel wyszukiwania i zachowanie użytkowników nadadzą priorytet wszystkiemu innemu.
Kiedy firmy rozumieją, czego szukają użytkownicy i dostarczają im treści, które odpowiadają na ich pytania, czerpią z tego korzyści wraz z użytkownikami. Eksperci SEO powinni raczej zwracać większą uwagę na zamiar wyszukiwania. Skupienie się na tym, jak najlepiej dopasować swoje rozwiązanie do ich potrzeb, przyniesie więcej ruchu organicznego, zapewni im dłuższe pozostanie w Twojej witrynie i pomoże budować zaufanie wśród docelowych odbiorców.
Poza tym Google już zaczyna rozszerzać wyszukiwanie, aby uwzględnić bardziej intuicyjne i oparte na sztucznej inteligencji wyniki. Chociaż może to nie nastąpić całkowicie w 2022 roku, najlepiej jest przygotować się już teraz, kierując swoje treści z takim nastawieniem.
8. Treść w długiej formie króluje
Pamiętasz, jak wspominaliśmy, że czas spędzony na stronie był ważny dla algorytmu? Wygląda na to, że długość twojego pisania odgrywa w tym rolę. Niekoniecznie jest to nowość, ale nastąpiła niewielka zmiana w tym, co jest obecnie uważane za treści o długiej formie.
Pożegnaj się z 800 słowami będącymi standardem dla blogów i 2000 uważanymi za długie. W 2022 r. będziesz musiał bardziej się postarać, jeśli chcesz pozostać trafny, szanowany i dostać się na szczyt rankingu. Treść w dłuższej formie oznacza ok. 3000 słów.
9. Obowiązkowe przestrzeganie Google E-A-T
Google nieustannie podkreśla, jaką integralną część wysoka jakość treści odgrywa w sukcesie w rankingu, nie możemy więc sobie pozwolić na jej pominięcie. Co zatem liczy się jako treści wysokiej jakości? Według Google zasada E-A-T ( Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness) to dobry początek.
- Ekspertyza - posiadanie wiedzy z Twojej branży nie wystarczy. Musisz być w stanie skutecznie to komunikować, co oznacza, że musisz także być ekspertem w swojej niszy. Dowiedz się, czego szukają, a następnie stwórz te treści. Pamiętaj, aby zrozumieć „dlaczego” kryjące się za wyszukiwaniem, aby lepiej kierować treściami. Czego twoi odbiorcy mogą być gotowi szukać w następnej kolejności? Zacznij przygotowywać treści, aby spełnić te oczekiwania i wyprzedzić konkurencję.
- Autorytatywność - kiedy już zdobędziesz wiedzę, nadszedł czas, aby stać się autorytetem. Cytowanie ekspertów i dodawanie linków z renomowanych witryn zwiększa ważność tego, co mówisz. Rozpowszechniając swoje treści, odblokowujesz dodatkowy sposób na pokazanie wzrostu autorytetu. Im więcej osób szuka nazwy Twojej firmy, tym lepiej.
- Wiarygodność – wytyczne Google wspominają, że zbyt wiele złych recenzji to czerwona flaga niskiej jakości. Upewnij się, że Twoja firma czyta i koryguje pozostawione negatywne recenzje. Jeśli w ogóle nie otrzymujesz recenzji, rozważ wysłanie klientom linku z prośbą do recenzji Google.
Oprócz recenzji istnieje kilka innych sposobów promowania wiarygodności w witrynie Twojej firmy i uzyskania dobrej strony Google.
- Wyraźnie pokaż, jak klienci mogą skontaktować się z Twoją firmą.
- Umieść fizyczną lokalizację w swojej witrynie. Powinien być zgodny z adresem znalezionym we wpisie Google.
- Mieć bezpieczną domenę. Google dba o to, aby Twoja witryna miała HTTPS, ponieważ oznacza to, że dane użytkowników nie zostaną przejęte przez jakąś okropną stronę trzecią.
- Upewnij się, że Twoja polityka prywatności jest dostępna w Twojej witrynie.
- Umieść politykę zwrotów.
- Dołącz szczegóły w sekcji opisu produktów i usług wymienionych w Twojej witrynie.
10. Zaznacz swoją obecność w social media
Stwierdzenie, że popularność mediów społecznościowych eksplodowała, byłoby niedopowiedzeniem. Prawdopodobnie zauważyłeś wzrost liczby firm działających na platformach, takich jak TikTok, YouTube i Instagram, na swoją korzyść. Nie da się też przewijać Internetu bez wpadnięcia na wideo. Ty również powinieneś pracować nad zoptymalizowaną treścią wideo w swojej strategii SEO.
Obecni konsumenci są wszędzie, wszyscy naraz. Pomyśl o przeciętnej osobie. Jest na stronach mediów społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook. Może nawet na Snapchacie, TikTok lub Pinterest. Następnie szukają odpowiedzi na pytania lub rozwiązań problemów w Google.
Jeśli nie istniejesz choć na jednym z tych kanałów social media, dużo tracisz, bo te same osoby mogą przeoczyć Twoją stronę.
Ważniejsze niż kiedykolwiek jest spójne, usprawnione podejście do wszystkich Twoich cyfrowych kampanii marketingowych.
11. Optymalizacja dla urządzeń mobilnych to najwyższy priorytet
Bycie przede wszystkim na urządzeniach mobilnych nie jest już wyborem dla właścicieli witryn. To dlatego, że doświadczenie mobilne stało się koniecznością dla każdego. Około 68% wszystkich wizyt w witrynie odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Tak więc optymalizacja witryny pod kątem wydajnego i bezproblemowego korzystania z urządzeń mobilnych jest koniecznością w 2022 roku. Pomoże to również poprawić ogólne wyniki strategii SEO.
12. Optymalizacja marki w SERP
Pozycjonowanie marki przydaje się, gdy ktoś przeszukuje Twoją firmę w Internecie. W ten sposób Twoi potencjalni klienci uzyskają pierwsze wrażenie o Twojej firmie. Co więcej, wpłynie to również na współczynnik konwersji i CTR dla Twojej witryny. Tak więc optymalizacja SERP marki jest niezwykle ważna, aby rozwijać się w 2022 roku. Będzie ona obejmować wszystko, od optymalizacji znaczników schematu, poprawy dokładności informacji i utworzenia profilu My Google Business.
13. Etyczne budowanie linków
W najnowszej aktualizacji wymiana pieniędzy na linki, nadmierna zamiana linków, a nawet kampanie wpisów gościnnych na dużą skalę są uważane za techniki black hat SEO. Jeśli Twoja firma chce mieć wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania Google, czas skupić się na bardziej etycznych sposobach uzyskiwania wysokiej jakości linków zwrotnych. Najlepszym sposobem na to jest tworzenie użytecznych treści, które organicznie przyciągają linki.
Gdy już posiadasz wysokiej jakości treści, rozpowszechniaj je na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter. Pamiętaj jednak, że udostępniając link, nie spamuj! Upewnij się, że wszystkie posty odnoszą się do tego, co chcesz promować, aby uzyskać najlepsze możliwe wyniki.
14. Core Web Vitals mają kluczowe znaczenie dla rankingów Google
Core Web Vitals to zestawienie wskaźników związanych z szybkością, responsywnością i stabilnością wizualną, które od 2021 jest brane pod uwagę równolegle do mobile friendly.
Core Web Vitals obejmują 3 elementy:
- LCP – Largest Contentful Paint, to czas, jakiego witryna potrzebuje, by załadować największy contentowy element znajdujący się w viewporcie. Wskaźnik ten powinien wynosić poniżej 2,5 sekundy.
- FID – First Input Delay, to czas, po jakim możliwa jest interakcja z witryną. Innymi słowy jest to czas między rozpoczęciem ładowania, a momentem, w którym przeglądarka jest w stanie odpowiedzieć na interakcję.
- CLS – Cumulative Layout Shift, to wskaźnik mierzący wszelkie niespodziewane przesunięcia treści pojawiające się nagle podczas ładowania witryny (lub później).
Core Web Vitals to ważne elementy związane z obecnością Twojej firmy w Internecie. Szybko i sprawnie działająca strona to więcej zadowolonych użytkowników, a co za tym idzie – więcej klientów w 2022 roku. Google zmusza nas do coraz lepszych optymalizacji stron pod kątem szybkości i robi to z troski o swoich użytkowników.
Jakie aspekty SEO były niedocenione w 2021 roku?
Do przewidywania tegorocznych trendów 2022 w SEO warto odnieść się do zeszłorocznych doświadczeń. Przeprowadzono ankietę, w której poproszono respondentów o określenie niedocenionych w 2021 taktyk SEO. Jakie otrzymano wyniki?

Zoptymalizuj swoją strategię SEO w 2022 roku
Na przestrzeni ostatniego roku Google poczyniło wielkie postępy w poprawie jakości wyników wyszukiwania i ważne jest, aby marketerzy dostosowywali się i ewoluowali wraz z tymi aktualizacjami. Jeśli potrzebujesz pomocy w dopracowaniu swojej strategii SEO lub jakichkolwiek potrzeb związanych z marketingiem cyfrowym, agencja SEO Blumo jest tu dla Ciebie.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 28Kwie
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
- 29Marz
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.
- 30Kwie
Web usability - dlaczego użyteczność strony jest ważna?
Jak ważna jest funkcjonalność strony dla konwersji i sukcesu biznesu? Czym jest website usability?
- 23Kwie
Czym jest efekt ROPO?
Nie jest tajemnicą, że Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Konsumenci chcą też podejmować bardziej świadome decyzje - poprzez wcześniejszy research.
- 30Marz
AIDA - znaczenie i rola w marketingu
Czym jest model AIDA i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywany w marketingu? Gdzie warto go stosować, a kiedy niekoniecznie się sprawdza?
- 17Marz
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network jest doskonale rozwiniętą siecią reklamową z szerokimi możliwościami promowania produktów i usług w różnorodnej formie. Jakie ma zalety?
- 28Lut
Infinite scroll vs. paginacja - czym są i jaki mają wpływ na SEO?
Sposób nawigacji ma ogromne znaczenie zarówno dla SEO, jak i doświadczenia użytkownika. Co lepiej się sprawdzi w witrynie - nieskończone przewijanie czy paginacja?
- 12Lut
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie artykułów może być sporym wyzwaniem. Oto 7 wskazówek, jak tworzyć wartościowe i ciekawe treści
- 11Sty
Trendy SEO w 2022 roku
Zastanawiasz się, co rok 2022 przyniesie w branży e-commerce? Jakie zmiany na 2022r. przygotowało Google? Sprawdź trendy SEO 2022!
- 04Sty
Dlaczego Core Web Vitals są ważne w SEO?
Google stale dodaje nowe i usprawnia obecne algorytmy. Tym razem przyjrzymy się nowym wytycznym z 2021 roku - czym są Core Web Vitals?
- 15Gru
Czego szukali Polacy w 2021 roku w wyszukiwarce Google?
Koniec roku to czas podsumowań, więc Google niezmiennie przygotowało dla nas zestawienie najbardziej popularnych wyszukiwań w Polsce i na świecie w 2021.
- 06Gru
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
- 25List
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
- 15List
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
- 20Paźd
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
- 16Paźd
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
- 23Wrze
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
- 16Wrze
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!
- 27Sier
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Czym jest linkbuidling i dlaczego stanowi filar strategii SEO? Jakie linkbuilding ma znaczenie dla content marketingu?
- 10Sier
4 rodzaje treści, które zaciekawią czytelnika
Jakie elementy warto zawrzeć podczas tworzenia artykułu, aby był on ciekawy i przyciągnął uwagę czytelników? Sprawdź, jak tworzyć treści w Internecie, które się czytają!
- 14Lip
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.
- 07Lip
Punkty szczepień COVID-19 na Mapach Google
Tym razem dodano nową opcję w Google Maps, szczególnie poszukiwaną w obecnym czasie – dostępne punkty szczepień przeciwko Covid-19.
- 23Maj
10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, my wybraliśmy jednak 10 rzeczy, które trzeba sprawdzić na stronie, aby mieć pewność, że jest odpowiednio zoptymalizowana.
- 11Maj
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
- 22Kwie
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
- 14Kwie
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
- 30Marz
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
- 15Marz
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
- 18Lut
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
- 11Lut
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
- 24Sty
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
- 12Gru
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
- 20Gru
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
- 26List
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
- 12List
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.
- 28Paźd
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
- 12Paźd
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
- 16Lip
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
- 06Lip
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
- 15Czerw
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
- 06Czerw
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
- 27Maj
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
- 11Maj
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
- 30Kwie
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
- 03Kwie
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
- 09Marz
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?
- 17List
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
- 22Wrze
Głosowanie przez Internet - czy jest możliwe w Polsce?
W Polsce coraz chętniej otwieramy się na możliwości usług internetowych i z większym przekonaniem korzystamy chociażby z kont i przelewów bankowych. Takie technologiczne rozwiązania wykorzystywane są również w przebiegu głosowania. Z całego świata dobiegają do nas informacje o tzw. e-votingu. Czy takie rozwiązanie dostępne jest już w Polsce?
- 03Lip
SEO Wordpress – 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpressie
Wordpress został stworzony w języku PHP do obsługi blogów i sklepów internetowych. Jednak dobry kontent to nie wszystko - trzeba znać techniki i narzędzia, żeby go odpowiednio wypromować. Przedstawiamy zatem 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpress.
- 10Czerw
Specjalista SEO i jego zadania
Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?
- 15Maj
Google znajdzie Twoje urządzenie!
Posiadacze iPhonów zapewne dobrze znają funkcję Znajdź mój iPhone, którą proponuje Apple. Od teraz również właściciele smartfonów z Androidem mają okazję skorzystać z możliwości zlokalizowania swojego telefonu. Google zainicjowało stworzenie nowej usługi.
- 12Marz
Artykuł 13 - czy to koniec obecnego Internetu?
24 marca 2019 roku Parlament Europejski w Strasburgu poparł wprowadzenie w życie dyrektywy normującej prawa autorskie w Internecie. Wszystkie przebiega w atmosferze wielkich emocji i kontrowersji. Niektórzy wskazują na nową cenzurę Internetu. Co się zmieni?
- 27Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2018 roku
Jak co roku, Google stworzył zestawienie najpopularniejszych wyszukiwań w ubiegłych dwunastu miesiącach. W formie list opublikował tematy, które najbardziej nas intrygowały. Dzięki temu w skrócie możemy przypomnieć sobie, co ciekawego działo się w minionym roku i jakie wydarzenia cieszyły się największym zainteresowaniem.
- 13Kwie
Co Google wie o Tobie? Jak to sprawdzić?
Google śledzi działania swoich użytkowników na różne sposoby. Dotyczy to nie tylko aktywności w sieci, ale też poczynań podejmowanych w realnym, fizycznym świecie. Gromadzone w ten sposób informacje można jednak łatwo sprawdzić, a w razie potrzeby usunąć.
- 13Lut
Historia i sukces wyszukiwarki Google
Powstanie i rozwój Google to modelowy przykład amerykańskiego snu. Wszystko zaczęło się od dwóch studentów, którzy pracowali w garażu nad swoim uczelnianym projektem.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Jesteś ciekaw co najczęściej wyszukiwali internauci w 2017 roku? Sprawdź! Będziesz zaskoczony wynikami :)