Trendy SEO w 2022 roku
HOME / Blog / Trendy SEO w 2022 roku
Trendy SEO w 2022 roku

Trendy SEO w 2022 roku

Jakie trendy SEO czekają nas w 2022 roku?

Jak większość firm już wie, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) ma kluczowe znaczenie w przyciąganiu konsumentów do ich platform internetowych. Jednak SEO ciągle się zmienia i musisz być na bieżąco z najnowszymi trendami, aby zapewnić skuteczność strategii treści. Oznacza to, że jeśli nadal polegasz na tych samych taktykach SEO, których używasz od lat, czas poznać najnowsze strategie SEO.

Jednak pozostawanie na bieżąco z najnowszymi trendami SEO może często wydawać się przytłaczającą perspektywą. Ponieważ zachowania użytkowników wciąż ewoluują, a wyszukiwarki takie jak Google dostosowują się w odpowiedzi, chcemy pomóc Ci być na bieżąco z najnowszymi zmianami w SEO. Przedstawiamy trendy, które będą miały największy wpływ na SEO w 2022 roku.

1. Sztuczna inteligencja będzie odgrywać większą rolę w SEO

Ponieważ sztuczna inteligencja (AI) nadal zmienia sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcję z treściami online, zacznie odgrywać kluczową rolę w strategii SEO. Na szczególną uwagę zasługuje algorytm AI RankBrain, który prawdopodobnie stanie się jednym z najważniejszych czynników rankingowych dla stron wyników wyszukiwania Google (SERP) w 2022 roku. Odkąd Google ujawnił RankBrain, wiele firm zastanawiało się, jak wpłynie to na SEO. Jak możesz dostosować swoją strategię treści do algorytmu AI?

Chociaż Google nie ujawnił szczegółów na temat wewnętrznego sposobu, w jaki RankBrain uczy się i analizuje treści, eksperci uważają, że doświadczenie użytkownika jest jednym z jego głównych czynników rankingowych. Oznacza to, że współczynnik klikalności i ilość czasu spędzanego przez użytkowników na stronie internetowej będą kluczowymi czynnikami, które RankBrain wykorzysta przy ustalaniu priorytetów treści. Podczas ponownej oceny swojej strategii SEO bardzo ważne jest, aby tworzyć treści, które są dobrze zoptymalizowane i przydatne, aby urzekały i angażowały czytelników.

sztuczna inteligencja w SEO

2. Page Experience jako ważny czynnik rankingowy

Wcześniej w 2021 r. Google rozpoczęło stopniowe wdrażanie algorytmu Page Experience. Ta aktualizacja algorytmu obejmie kilka sygnałów dotyczących doświadczenia użytkownika (UX), w tym podstawowe wskaźniki internetowe, które są w zasadzie oceną ogólnego doświadczenia użytkownika ze stroną internetową.

Aktualizacja została po raz pierwszy zastosowana na urządzeniach mobilnych i ma zakończyć się do końca marca 2022 r. Mając to na uwadze, możemy przypuszczać, że jakość strony będzie ważniejszym czynnikiem rankingowym zarówno dla witryn mobilnych, jak i stacjonarnych.

Obsługa strony to nie tylko przyjazność dla urządzeń mobilnych i responsywność. Wśród wskaźników ocenianych przez Page Experience Algorithm znajdują się szybkość ładowania, interaktywność, stabilność wizualna i bezpieczeństwo HTTPS.

Co możesz zrobić, aby przygotować swoją stronę internetową?

  • Skalibruj ponownie wydajność swojej strony, sprawdzając w Google Search Console, PageSpeed Insights i Chrome User Experience Report.
  • Skoncentruj się na użyteczności i doświadczeniu użytkownika (UX) podczas przeprojektowywania swojej witryny, jeśli tego wymaga.
  • Upewnij się, że Twoje strony internetowe są bezpieczne dzięki HTTPS.

3. Ulepszone Featured Snippets

Poza dużymi aktualizacjami, które ostatnio wdrożyło Google, dodali także małe poprawki, takie jak aktualizacja Passage Ranking. Ta aktualizacja jest ściśle powiązana z Google BERT, który jest algorytmem głębokiego uczenia, który pomaga wyszukiwarkom lepiej przetwarzać słowa w odniesieniu do kontekstu innych otaczających słów.

Dzięki wdrożeniu aktualizacji Passage Ranking Google może teraz indeksować nie tylko całe strony internetowe, ale także pojedyncze fragmenty z tej konkretnej strony — inaczej zwane polecanymi fragmentami z odpowiedzią.

polecane fragmenty z odpowiedzią Google

Jest to szczególnie przydatne w przypadku bardzo konkretnych zapytań i wyników wyszukiwania głosowego, aby ułatwić użytkownikom szybkie znalezienie dokładnej odpowiedzi, której szukają. A ponieważ użytkownicy są bardziej celowi i konkretni w sposobie formułowania zapytań, w nadchodzących latach pojawiają się fragmenty z wyróżnieniem.

Co możesz zrobić, aby przygotować swoją stronę internetową:

  • Kieruj na słowa kluczowe z długiego ogona w swoich treściach. Dokładnie zbadaj swoich odbiorców, aby dowiedzieć się, jakie treści są dla nich najbardziej odpowiednie i w jaki sposób najprawdopodobniej wyrażą oni swoje zapytania.
  • Skoncentruj się na wysokiej jakości treści. Pisząc treści, pamiętaj o swoich odbiorcach, a nie o robotach wyszukiwarek.

4. Inteligentne odpowiedzi na złożone pytania

W ramach aktualizacji Google wydał również swój zunifikowany model wielozadaniowy (Multitask Unified Model - MUM) zaktualizowany w maju 2021 r., który jest również modelem języka naturalnego podobnym, ale znacznie lepszym niż BERT. MUM pomaga Google wykorzystywać informacje kontekstowe do przedstawiania bardziej wyczerpujących odpowiedzi na złożone zapytania wyszukiwania. Różni się to od aktualizacji Passage Ranking, ponieważ MUM jest multimodalny; oznacza to, że może jednocześnie rozumieć informacje z różnych źródeł (zdjęcia, strony internetowe itp.) i dostarczać w odpowiedzi bardziej odpowiednie treści. Ma również na celu pokonanie barier językowych i formatowych, aby zapewnić lepsze wyniki wyszukiwania.

Google użył następującego przykładu: Możesz zrobić zdjęcie swoich butów i zapytać „Czy mogę użyć tego, aby wspiąć się na górę Fuji?” Dzięki MUM i mocy sztucznej inteligencji Google może przeanalizować obraz i zapytanie tekstowe, a następnie skierować Cię do bloga z listą polecanego sprzętu turystycznego.

5. Wzrośnie znaczenie wyszukiwania głosowego

Dzięki innowacjom, takim jak Asystent Google, Siri firmy Apple i Alexa firmy Amazon, technologia wyszukiwania głosowego przeszła długą drogę. Wraz z rozwojem technologii stała się również bardziej popularna. Odsetek gospodarstw domowych posiadających inteligentny głośnik do 2022 r. szacuje się na 55%.

Aby poprawić swoje SEO w tym konkretnym obszarze wyszukiwania, powinieneś skupić się na słowach kluczowych i dłuższych frazach, wyszukiwanie głosowe zwykle działa najlepiej z dłuższymi frazami w naturalny sposób. Kiedy ludzie piszą, mają tendencję do skracania. Wszystko po to, aby pomóc asystentom wyszukiwania znaleźć Cię w sieci.

6. Pozycjonowanie wideo z dwóch typów dedykowanych danych strukturalnych

Jeśli interesujesz się SEO wideo, Google ma coś nowego w ofercie. Gigant wyszukiwarek ogłosił wprowadzenie dwóch nowych ustrukturyzowanych danych — Seek Markup i Clip Markup, aby pomóc w wyświetlaniu treści wideo w wynikach wyszukiwania z kluczowymi momentami.

kluczowe momenty youtube

Obecnie funkcja Kluczowe momenty jest dostępna dla filmów przesyłanych do YouTube. Idąc dalej, każda platforma obsługująca wideo może korzystać z dowolnego z dwóch nowych znaczników danych strukturalnych.

Podczas gdy znaczniki klipów ręcznie informują Google o sygnaturach czasowych w Twoich filmach, znaczniki wyszukiwania to zautomatyzowany sposób przekazywania tego samego do wyszukiwarki Google. Jeśli chcesz zwiększyć współczynnik klikalności treści wideo za pośrednictwem strony wyników wyszukiwania, te dwa znaczniki są dobrodziejstwem.

7. Zorientowanie na intencje użytkownika

Rok 2022 to rok, w którym cel wyszukiwania i zachowanie użytkowników nadadzą priorytet wszystkiemu innemu.

Kiedy firmy rozumieją, czego szukają użytkownicy i dostarczają im treści, które odpowiadają na ich pytania, czerpią z tego korzyści wraz z użytkownikami. Eksperci SEO powinni raczej zwracać większą uwagę na zamiar wyszukiwania. Skupienie się na tym, jak najlepiej dopasować swoje rozwiązanie do ich potrzeb, przyniesie więcej ruchu organicznego, zapewni im dłuższe pozostanie w Twojej witrynie i pomoże budować zaufanie wśród docelowych odbiorców.

Poza tym Google już zaczyna rozszerzać wyszukiwanie, aby uwzględnić bardziej intuicyjne i oparte na sztucznej inteligencji wyniki. Chociaż może to nie nastąpić całkowicie w 2022 roku, najlepiej jest przygotować się już teraz, kierując swoje treści z takim nastawieniem.

8. Treść w długiej formie króluje

Pamiętasz, jak wspominaliśmy, że czas spędzony na stronie był ważny dla algorytmu? Wygląda na to, że długość twojego pisania odgrywa w tym rolę. Niekoniecznie jest to nowość, ale nastąpiła niewielka zmiana w tym, co jest obecnie uważane za treści o długiej formie.

Pożegnaj się z 800 słowami będącymi standardem dla blogów i 2000 uważanymi za długie. W 2022 r. będziesz musiał bardziej się postarać, jeśli chcesz pozostać trafny, szanowany i dostać się na szczyt rankingu. Treść w dłuższej formie oznacza ok. 3000 słów.

9. Obowiązkowe przestrzeganie Google E-A-T

Google nieustannie podkreśla, jaką integralną część wysoka jakość treści odgrywa w sukcesie w rankingu, nie możemy więc sobie pozwolić na jej pominięcie. Co zatem liczy się jako treści wysokiej jakości? Według Google zasada E-A-T ( Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness) to dobry początek.

  • Ekspertyza - posiadanie wiedzy z Twojej branży nie wystarczy. Musisz być w stanie skutecznie to komunikować, co oznacza, że musisz także być ekspertem w swojej niszy. Dowiedz się, czego szukają, a następnie stwórz te treści. Pamiętaj, aby zrozumieć „dlaczego” kryjące się za wyszukiwaniem, aby lepiej kierować treściami. Czego twoi odbiorcy mogą być gotowi szukać w następnej kolejności? Zacznij przygotowywać treści, aby spełnić te oczekiwania i wyprzedzić konkurencję.
  • Autorytatywność - kiedy już zdobędziesz wiedzę, nadszedł czas, aby stać się autorytetem. Cytowanie ekspertów i dodawanie linków z renomowanych witryn zwiększa ważność tego, co mówisz. Rozpowszechniając swoje treści, odblokowujesz dodatkowy sposób na pokazanie wzrostu autorytetu. Im więcej osób szuka nazwy Twojej firmy, tym lepiej.
  • Wiarygodność – wytyczne Google wspominają, że zbyt wiele złych recenzji to czerwona flaga niskiej jakości. Upewnij się, że Twoja firma czyta i koryguje pozostawione negatywne recenzje. Jeśli w ogóle nie otrzymujesz recenzji, rozważ wysłanie klientom linku z prośbą do recenzji Google.

Oprócz recenzji istnieje kilka innych sposobów promowania wiarygodności w witrynie Twojej firmy i uzyskania dobrej strony Google.

- Wyraźnie pokaż, jak klienci mogą skontaktować się z Twoją firmą.

- Umieść fizyczną lokalizację w swojej witrynie. Powinien być zgodny z adresem znalezionym we wpisie Google.

- Mieć bezpieczną domenę. Google dba o to, aby Twoja witryna miała HTTPS, ponieważ oznacza to, że dane użytkowników nie zostaną przejęte przez jakąś okropną stronę trzecią.

- Upewnij się, że Twoja polityka prywatności jest dostępna w Twojej witrynie.

- Umieść politykę zwrotów.

- Dołącz szczegóły w sekcji opisu produktów i usług wymienionych w Twojej witrynie.

10. Zaznacz swoją obecność w social media

Stwierdzenie, że popularność mediów społecznościowych eksplodowała, byłoby niedopowiedzeniem. Prawdopodobnie zauważyłeś wzrost liczby firm działających na platformach, takich jak TikTok, YouTube i Instagram, na swoją korzyść. Nie da się też przewijać Internetu bez wpadnięcia na wideo. Ty również powinieneś pracować nad zoptymalizowaną treścią wideo w swojej strategii SEO.

Obecni konsumenci są wszędzie, wszyscy naraz. Pomyśl o przeciętnej osobie. Jest na stronach mediów społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook. Może nawet na Snapchacie, TikTok lub Pinterest. Następnie szukają odpowiedzi na pytania lub rozwiązań problemów w Google.

Jeśli nie istniejesz choć na jednym z tych kanałów social media, dużo tracisz, bo te same osoby mogą przeoczyć Twoją stronę.

Ważniejsze niż kiedykolwiek jest spójne, usprawnione podejście do wszystkich Twoich cyfrowych kampanii marketingowych.

11. Optymalizacja dla urządzeń mobilnych to najwyższy priorytet

Bycie przede wszystkim na urządzeniach mobilnych nie jest już wyborem dla właścicieli witryn. To dlatego, że doświadczenie mobilne stało się koniecznością dla każdego. Około 68% wszystkich wizyt w witrynie odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Tak więc optymalizacja witryny pod kątem wydajnego i bezproblemowego korzystania z urządzeń mobilnych jest koniecznością w 2022 roku. Pomoże to również poprawić ogólne wyniki strategii SEO.

12. Optymalizacja marki w SERP

Pozycjonowanie marki przydaje się, gdy ktoś przeszukuje Twoją firmę w Internecie. W ten sposób Twoi potencjalni klienci uzyskają pierwsze wrażenie o Twojej firmie. Co więcej, wpłynie to również na współczynnik konwersji i CTR dla Twojej witryny. Tak więc optymalizacja SERP marki jest niezwykle ważna, aby rozwijać się w 2022 roku. Będzie ona obejmować wszystko, od optymalizacji znaczników schematu, poprawy dokładności informacji i utworzenia profilu My Google Business.

13. Etyczne budowanie linków

W najnowszej aktualizacji wymiana pieniędzy na linki, nadmierna zamiana linków, a nawet kampanie wpisów gościnnych na dużą skalę są uważane za techniki black hat SEO. Jeśli Twoja firma chce mieć wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania Google, czas skupić się na bardziej etycznych sposobach uzyskiwania wysokiej jakości linków zwrotnych. Najlepszym sposobem na to jest tworzenie użytecznych treści, które organicznie przyciągają linki.

Gdy już posiadasz wysokiej jakości treści, rozpowszechniaj je na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter. Pamiętaj jednak, że udostępniając link, nie spamuj! Upewnij się, że wszystkie posty odnoszą się do tego, co chcesz promować, aby uzyskać najlepsze możliwe wyniki.

14. Core Web Vitals mają kluczowe znaczenie dla rankingów Google

Core Web Vitals to zestawienie wskaźników związanych z szybkością, responsywnością i stabilnością wizualną, które od 2021 jest brane pod uwagę równolegle do mobile friendly.

Core Web Vitals obejmują 3 elementy:

    • LCP – Largest Contentful Paint, to czas, jakiego witryna potrzebuje, by załadować największy contentowy element znajdujący się w viewporcie. Wskaźnik ten powinien wynosić poniżej 2,5 sekundy.
    • FID – First Input Delay, to czas, po jakim możliwa jest interakcja z witryną. Innymi słowy jest to czas między rozpoczęciem ładowania, a momentem, w którym przeglądarka jest w stanie odpowiedzieć na interakcję.
    • CLS – Cumulative Layout Shift, to wskaźnik mierzący wszelkie niespodziewane przesunięcia treści pojawiające się nagle podczas ładowania witryny (lub później).

Core Web Vitals to ważne elementy związane z obecnością Twojej firmy w Internecie. Szybko i sprawnie działająca strona to więcej zadowolonych użytkowników, a co za tym idzie – więcej klientów w 2022 roku. Google zmusza nas do coraz lepszych optymalizacji stron pod kątem szybkości i robi to z troski o swoich użytkowników.

Jakie aspekty SEO były niedocenione w 2021 roku?

Do przewidywania tegorocznych trendów 2022 w SEO warto odnieść się do zeszłorocznych doświadczeń. Przeprowadzono ankietę, w której poproszono respondentów o określenie niedocenionych w 2021 taktyk SEO. Jakie otrzymano wyniki?

niedocenione taktyki SEO w 2021 roku

Zoptymalizuj swoją strategię SEO w 2022 roku

Na przestrzeni ostatniego roku Google poczyniło wielkie postępy w poprawie jakości wyników wyszukiwania i ważne jest, aby marketerzy dostosowywali się i ewoluowali wraz z tymi aktualizacjami. Jeśli potrzebujesz pomocy w dopracowaniu swojej strategii SEO lub jakichkolwiek potrzeb związanych z marketingiem cyfrowym, agencja SEO Blumo jest tu dla Ciebie.


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej


Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: czai