HOME / Blog / Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi

Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi

Każdy bez wątpienia zna pojęcie marketingu – można go określić sztuką sprzedawania i promocji, kreowaniem i zaspokajaniem potrzeb konsumentów poprzez dostarczanie im produktów i usług. Peter Drucker zauważa, że: „Zawsze będzie tak, że ktoś stwierdzi, że trzeba coś sprzedać. Ale celem marketingu jest uczynienie sprzedaży zbędną. Celem marketingu jest poznanie i zrozumienie klienta na tyle dobrze, aby towar lub usługa odpowiadała mu i sprzedała się sama.”
Warto jednak podkreślić, że trudno jest zdefiniować pojęcie marketingu, gdyż ma on wiele form i stale ewoluuje, bazując na kreatywności i stale zmieniających się potrzebach społeczeństwa. Działając w branży promującej usługi, warto zagłębić się w dziedzinę marketingu i poznać 5 najpopularniejszych jej narzędzi.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy, podobnie jak tradycyjny, ma na celu pozyskanie jak największej liczby klientów poprzez promocję usług w Internecie, co przyczyni się do uzyskania pożądanego działania – zakupu produktu, skorzystania z usług, wypełnienia formularza czy pobrania pliku. Oferuje jednak o wiele większe możliwości niż „przedinternetowa” jego forma, gdyż pozwala nawet lokalnym, niewielkim firmom osiągnąć światowy sukces. Można wyróżnić 3 główne filary w marketingu internetowym: promowanie i komunikacja z odbiorcom, sprzedaż usług i produktów oraz budowanie relacji z klientem. Oprócz tego zawiera się w nim również analiza cen rynkowych, badania efektów sprzedaży czy stworzenie strategii wdrożenia produktu na rynek.

Marketing internetowy, nazywany również e-marketingiem czy marketingiem online, to forma reklamy w Internecie, wypierająca niegdyś popularne billboardy, ulotki czy gazetki reklamowe. Działania w marketingu elektronicznym bazują na narzędziach do analizy danych, które pomagają w opracowaniu skutecznej strategii do promowania marki.

Oprócz skuteczności, liczy się też widoczność i pomysłowość – aby zaistnieć, trzeba się wyróżnić. Liczą się nieszablonowe, przyciągające wzrok rozwiązania. Jedynie firmy podążające za rozwojem technologicznym i zmianami na rynku są w stanie zyskać miano lidera. Mówi się, że „jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz” i to są realia obecnego biznesu – marketing internetowy to klucz do sukcesu.

5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego

1. Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google polega na wdrożeniu ulepszeń związanych ze stroną, dzięki którym pojawi się ona na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wysokie pozycje w Google zależą od wielu czynników, z czego najważniejsze to:

  • Właściwe dobranie słów kluczowych (konkurencyjność, long-tail, frazy lokalne)
  • Historia domeny
  • Unikalne i wartościowe treści z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych uzupełnione o metatagi i ciekawą grafikę
  • Dobra struktura i łatwa nawigacja na stronie
  • Optymalizacja pod SEO

Wzrost pozycji w Google możemy wypracować samemu, jednak wymaga to specjalistycznej wiedzy SEO i poznania legalnych metod. Jeśli nie masz czasu na indywidualne działanie, warto zlecić to specjalistycznej agencji SEO takiej, jak Blumo, która dzięki doświadczeniu i fachowej kadrze wykona to za Ciebie, regularnie raportując postępy. Sprawdź cennik pozycjonowania stron internetowych i wybierz pakiet dla siebie!

2. Kampanie Google Ads

Google AdWords, czyli reklamowe kampanie płatne, to sposób na promocję strony dla danego słowa kluczowego w błyskawiczny sposób. Przy pomocy Adwords Keyword Planer łatwiej znajdziemy odpowiednie słowa kluczowe, na które chcemy się promować. Jednak za kliknięcie trzeba płacić, a gdy tylko środki na kampanię się skończą, znika i reklama. Polecamy więc tę opcję jako wspomaganie do pozycjonowania stron lub do sezonowej promocji usługi.

To reklama prosta do rozpoczęcia, skuteczna i trafia do docelowej grupy dzięki odpowiednio dobranym frazom. Kampania Google AdWords (od 24 lipca 2018 roku po nazwą Google Ads), umożliwia też np. umieszczanie reklam graficznych w sieci reklamowej Google (OLX, wp.pl itp.) oraz tworzenie kampanii na portalu YouTube. Aby mieć pewność, że kampania Google Ads zostanie właściwie przygotowana i przeprowadzona, zaufaj naszej agencji SEO Blumo – my zajmiemy się nią fachowo!

3. Influencer marketing, czyli kanały społecznościowe

Social media w ciągu ostatnich kilku lat stały się potężnym narzędziem marketingu w Internecie – Facebook, Instagram, Snapchat czy Twitter to narzędzia, które niezwykle skutecznie pochłaniają naszą uwagę. Zdobycie popularności i sympatii użytkowników na kanałach społecznościowych pozwala na promocję produktów czy usług na szeroką skalę z dużą skutecznością. Posiadanie fanpage’a na Facebooku czy konta na Instagramie zwiększa wiarygodność firmy i przybliża ją do klienta, co pozwala na budowanie zaufania i interakcji. Osoby reklamujące na swoich profilach produkty są nazywani influencerami - podpisują kontrakty z markami, które później promują.

4. Content marketing – content is king

Nie ma lepszego sposobu na pozyskanie zainteresowania odbiorców niż wartościowe, unikalne i wysokiej jakości teksty. Regularna aktualizacja treści pomaga w budowaniu świadomości marki, pozycji eksperta w oczach klienta i wzrost konwersji. Ideą content marketingu jest pozyskanie nowych klientów poprzez treści takie, jak:

5. E-mail marketing

zalety marketingu internetowego

Pewnie wielu z nas subskrybuje newsletter ulubionego sklepu, aby być na bieżąco ze zniżkami i specjalnymi rabatami. To doskonały sposób o informowaniu o nowościach swojej marki i stworzenia indywidualnych grup odbiorców. Oferty należy jednak wysyłać z rozsądkiem i rozwagą – nikt nie lubi natarczywości, a słowa „promocja” czy „obniżka” mogą być traktowane jako spam.

Zalety stosowania marketingu internetowego

  • Analityka – obecność wielu kompleksowych narzędzi do badania ruchu i danych na stronie pozwala na lepsze zrozumienie klientów i ich potrzeb. Analizy te pozwalają również na określenie trafności obranej kampanii i strategii. Od bezpłatnego Google Analytics po wiele innych darmowych i płatnych narzędzi jak np. mapy cieplne na stronie – wybór jest ogromny!
  • Niskie koszty – uważa się, że pozycjonowanie stron jest jedną z najtańszych form marketingu. Dodatkowo, jego efekty są mierzalne i łatwo zauważalne, co często trudno stwierdzić przy marketingu tradycyjnym. Większość działań w Internecie można wykonać darmowo i stopniowo zdobywać zainteresowanych regularną aktywnością.
  • Stała dostępność – Internet daje możliwości nieustannej dostępności – nasze usługi mają szansę dotrzeć do klienta każdego dnia o dowolnej godzinie, nawet na innym kontynencie. Nieograniczony dostęp do informacji i usług to coś, co było nie do pomyślenia jeszcze kilkanaście lat temu!
  • Personalizacja przekazu – indywidualizacja komunikatów marketingowych to popularny ostatnio zabieg. Jako odbiorcy jesteśmy zmęczeni i przytłoczeni ilością kierowanych do nas reklam, więc aby odzyskać naszą uwagę, należy ją przyciągnąć indywidualnie dobranym przekazem. Trafianie w zainteresowania i indywidualne potrzeby to obecnie trend w marketingu, jak również w wyszukiwarce Google.
  • Elastyczność i szybkość – kampanie w Internecie cechują się szybkimi efektami w porównaniu z marketingiem tradycyjnym, jak i wymagają szybkiej reakcji. Wszystko w sieci dzieje się w zawrotnym tempie, co dla wysokiej efektywności ma duże znaczenie. Szczególną rolę mają tu social media oraz kampanie Google AdWords.
  • Interakcja z klientem – tradycyjny marketing nie daje możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem i poznania jego opinii, potrzeb oraz oczekiwań. Okienka czatów czy opinie na Mapach Google to pole do dyskusji, zachęcenia lub wyjaśnienia ewentualnego niezadowolenia z usługi.
  • Budowanie dobrego wizerunku firmy.

<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej