
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
Każdy bez wątpienia zna pojęcie marketingu – można go określić sztuką sprzedawania i promocji, kreowaniem i zaspokajaniem potrzeb konsumentów poprzez dostarczanie im produktów i usług. Peter Drucker zauważa, że: „Zawsze będzie tak, że ktoś stwierdzi, że trzeba coś sprzedać. Ale celem marketingu jest uczynienie sprzedaży zbędną. Celem marketingu jest poznanie i zrozumienie klienta na tyle dobrze, aby towar lub usługa odpowiadała mu i sprzedała się sama.”
Warto jednak podkreślić, że trudno jest zdefiniować pojęcie marketingu, gdyż ma on wiele form i stale ewoluuje, bazując na kreatywności i stale zmieniających się potrzebach społeczeństwa. Działając w branży promującej usługi, warto zagłębić się w dziedzinę marketingu i poznać 5 najpopularniejszych jej narzędzi.
Czym jest marketing internetowy?
Marketing internetowy, podobnie jak tradycyjny, ma na celu pozyskanie jak największej liczby klientów poprzez promocję usług w Internecie, co przyczyni się do uzyskania pożądanego działania – zakupu produktu, skorzystania z usług, wypełnienia formularza czy pobrania pliku. Oferuje jednak o wiele większe możliwości niż „przedinternetowa” jego forma, gdyż pozwala nawet lokalnym, niewielkim firmom osiągnąć światowy sukces. Można wyróżnić 3 główne filary w marketingu internetowym: promowanie i komunikacja z odbiorcom, sprzedaż usług i produktów oraz budowanie relacji z klientem. Oprócz tego zawiera się w nim również analiza cen rynkowych, badania efektów sprzedaży czy stworzenie strategii wdrożenia produktu na rynek.
Marketing internetowy, nazywany również e-marketingiem czy marketingiem online, to forma reklamy w Internecie, wypierająca niegdyś popularne billboardy, ulotki czy gazetki reklamowe. Działania w marketingu elektronicznym bazują na narzędziach do analizy danych, które pomagają w opracowaniu skutecznej strategii do promowania marki.
Oprócz skuteczności, liczy się też widoczność i pomysłowość – aby zaistnieć, trzeba się wyróżnić. Liczą się nieszablonowe, przyciągające wzrok rozwiązania. Jedynie firmy podążające za rozwojem technologicznym i zmianami na rynku są w stanie zyskać miano lidera. Mówi się, że „jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz” i to są realia obecnego biznesu – marketing internetowy to klucz do sukcesu.
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego
1. Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google polega na wdrożeniu ulepszeń związanych ze stroną, dzięki którym pojawi się ona na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wysokie pozycje w Google zależą od wielu czynników, z czego najważniejsze to:
- Właściwe dobranie słów kluczowych (konkurencyjność, long-tail, frazy lokalne)
- Historia domeny
- Unikalne i wartościowe treści z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych uzupełnione o metatagi i ciekawą grafikę
- Dobra struktura i łatwa nawigacja na stronie
- Optymalizacja pod SEO
Wzrost pozycji w Google możemy wypracować samemu, jednak wymaga to specjalistycznej wiedzy SEO i poznania legalnych metod. Jeśli nie masz czasu na indywidualne działanie, warto zlecić to specjalistycznej agencji SEO takiej, jak Blumo, która dzięki doświadczeniu i fachowej kadrze wykona to za Ciebie, regularnie raportując postępy. Sprawdź cennik pozycjonowania stron internetowych i wybierz pakiet dla siebie!
2. Kampanie Google Ads
Google AdWords, czyli reklamowe kampanie płatne, to sposób na promocję strony dla danego słowa kluczowego w błyskawiczny sposób. Przy pomocy Adwords Keyword Planer łatwiej znajdziemy odpowiednie słowa kluczowe, na które chcemy się promować. Jednak za kliknięcie trzeba płacić, a gdy tylko środki na kampanię się skończą, znika i reklama. Polecamy więc tę opcję jako wspomaganie do pozycjonowania stron lub do sezonowej promocji usługi.
To reklama prosta do rozpoczęcia, skuteczna i trafia do docelowej grupy dzięki odpowiednio dobranym frazom. Kampania Google AdWords (od 24 lipca 2018 roku po nazwą Google Ads), umożliwia też np. umieszczanie reklam graficznych w sieci reklamowej Google (OLX, wp.pl itp.) oraz tworzenie kampanii na portalu YouTube. Aby mieć pewność, że kampania Google Ads zostanie właściwie przygotowana i przeprowadzona, zaufaj naszej agencji SEO Blumo – my zajmiemy się nią fachowo!
3. Influencer marketing, czyli kanały społecznościowe
Social media w ciągu ostatnich kilku lat stały się potężnym narzędziem marketingu w Internecie – Facebook, Instagram, Snapchat czy Twitter to narzędzia, które niezwykle skutecznie pochłaniają naszą uwagę. Zdobycie popularności i sympatii użytkowników na kanałach społecznościowych pozwala na promocję produktów czy usług na szeroką skalę z dużą skutecznością. Posiadanie fanpage’a na Facebooku czy konta na Instagramie zwiększa wiarygodność firmy i przybliża ją do klienta, co pozwala na budowanie zaufania i interakcji. Osoby reklamujące na swoich profilach produkty są nazywani influencerami - podpisują kontrakty z markami, które później promują.
4. Content marketing – content is king
Nie ma lepszego sposobu na pozyskanie zainteresowania odbiorców niż wartościowe, unikalne i wysokiej jakości teksty. Regularna aktualizacja treści pomaga w budowaniu świadomości marki, pozycji eksperta w oczach klienta i wzrost konwersji. Ideą content marketingu jest pozyskanie nowych klientów poprzez treści takie, jak:
- Artykuły na blogu
- Landing pages
- Blog firmowy (branżowy)
- E-book
- Post w mediach społecznościowych
5. E-mail marketing
Pewnie wielu z nas subskrybuje newsletter ulubionego sklepu, aby być na bieżąco ze zniżkami i specjalnymi rabatami. To doskonały sposób o informowaniu o nowościach swojej marki i stworzenia indywidualnych grup odbiorców. Oferty należy jednak wysyłać z rozsądkiem i rozwagą – nikt nie lubi natarczywości, a słowa „promocja” czy „obniżka” mogą być traktowane jako spam.
Zalety stosowania marketingu internetowego
- Analityka – obecność wielu kompleksowych narzędzi do badania ruchu i danych na stronie pozwala na lepsze zrozumienie klientów i ich potrzeb. Analizy te pozwalają również na określenie trafności obranej kampanii i strategii. Od bezpłatnego Google Analytics po wiele innych darmowych i płatnych narzędzi jak np. mapy cieplne na stronie – wybór jest ogromny!
- Niskie koszty – uważa się, że pozycjonowanie stron jest jedną z najtańszych form marketingu. Dodatkowo, jego efekty są mierzalne i łatwo zauważalne, co często trudno stwierdzić przy marketingu tradycyjnym. Większość działań w Internecie można wykonać darmowo i stopniowo zdobywać zainteresowanych regularną aktywnością.
- Stała dostępność – Internet daje możliwości nieustannej dostępności – nasze usługi mają szansę dotrzeć do klienta każdego dnia o dowolnej godzinie, nawet na innym kontynencie. Nieograniczony dostęp do informacji i usług to coś, co było nie do pomyślenia jeszcze kilkanaście lat temu!
- Personalizacja przekazu – indywidualizacja komunikatów marketingowych to popularny ostatnio zabieg. Jako odbiorcy jesteśmy zmęczeni i przytłoczeni ilością kierowanych do nas reklam, więc aby odzyskać naszą uwagę, należy ją przyciągnąć indywidualnie dobranym przekazem. Trafianie w zainteresowania i indywidualne potrzeby to obecnie trend w marketingu, jak również w wyszukiwarce Google.
- Elastyczność i szybkość – kampanie w Internecie cechują się szybkimi efektami w porównaniu z marketingiem tradycyjnym, jak i wymagają szybkiej reakcji. Wszystko w sieci dzieje się w zawrotnym tempie, co dla wysokiej efektywności ma duże znaczenie. Szczególną rolę mają tu social media oraz kampanie Google AdWords.
- Interakcja z klientem – tradycyjny marketing nie daje możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem i poznania jego opinii, potrzeb oraz oczekiwań. Okienka czatów czy opinie na Mapach Google to pole do dyskusji, zachęcenia lub wyjaśnienia ewentualnego niezadowolenia z usługi.
- Budowanie dobrego wizerunku firmy.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 28Kwie
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
- 29Marz
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.
- 30Kwie
Web usability - dlaczego użyteczność strony jest ważna?
Jak ważna jest funkcjonalność strony dla konwersji i sukcesu biznesu? Czym jest website usability?
- 23Kwie
Czym jest efekt ROPO?
Nie jest tajemnicą, że Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Konsumenci chcą też podejmować bardziej świadome decyzje - poprzez wcześniejszy research.
- 30Marz
AIDA - znaczenie i rola w marketingu
Czym jest model AIDA i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywany w marketingu? Gdzie warto go stosować, a kiedy niekoniecznie się sprawdza?
- 17Marz
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network jest doskonale rozwiniętą siecią reklamową z szerokimi możliwościami promowania produktów i usług w różnorodnej formie. Jakie ma zalety?
- 28Lut
Infinite scroll vs. paginacja - czym są i jaki mają wpływ na SEO?
Sposób nawigacji ma ogromne znaczenie zarówno dla SEO, jak i doświadczenia użytkownika. Co lepiej się sprawdzi w witrynie - nieskończone przewijanie czy paginacja?
- 12Lut
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie artykułów może być sporym wyzwaniem. Oto 7 wskazówek, jak tworzyć wartościowe i ciekawe treści
- 11Sty
Trendy SEO w 2022 roku
Zastanawiasz się, co rok 2022 przyniesie w branży e-commerce? Jakie zmiany na 2022r. przygotowało Google? Sprawdź trendy SEO 2022!
- 04Sty
Dlaczego Core Web Vitals są ważne w SEO?
Google stale dodaje nowe i usprawnia obecne algorytmy. Tym razem przyjrzymy się nowym wytycznym z 2021 roku - czym są Core Web Vitals?
- 15Gru
Czego szukali Polacy w 2021 roku w wyszukiwarce Google?
Koniec roku to czas podsumowań, więc Google niezmiennie przygotowało dla nas zestawienie najbardziej popularnych wyszukiwań w Polsce i na świecie w 2021.
- 06Gru
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
- 25List
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
- 15List
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
- 20Paźd
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
- 16Paźd
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
- 23Wrze
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
- 16Wrze
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!
- 27Sier
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Czym jest linkbuidling i dlaczego stanowi filar strategii SEO? Jakie linkbuilding ma znaczenie dla content marketingu?
- 10Sier
4 rodzaje treści, które zaciekawią czytelnika
Jakie elementy warto zawrzeć podczas tworzenia artykułu, aby był on ciekawy i przyciągnął uwagę czytelników? Sprawdź, jak tworzyć treści w Internecie, które się czytają!
- 14Lip
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.
- 07Lip
Punkty szczepień COVID-19 na Mapach Google
Tym razem dodano nową opcję w Google Maps, szczególnie poszukiwaną w obecnym czasie – dostępne punkty szczepień przeciwko Covid-19.
- 23Maj
10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, my wybraliśmy jednak 10 rzeczy, które trzeba sprawdzić na stronie, aby mieć pewność, że jest odpowiednio zoptymalizowana.
- 11Maj
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
- 22Kwie
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
- 14Kwie
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
- 30Marz
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
- 15Marz
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
- 18Lut
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
- 11Lut
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
- 24Sty
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
- 12Gru
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
- 20Gru
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
- 26List
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
- 12List
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.
- 28Paźd
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
- 12Paźd
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
- 16Lip
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
- 06Lip
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
- 15Czerw
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
- 06Czerw
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
- 27Maj
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
- 11Maj
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
- 30Kwie
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
- 03Kwie
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
- 09Marz
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?
- 17List
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
- 22Wrze
Głosowanie przez Internet - czy jest możliwe w Polsce?
W Polsce coraz chętniej otwieramy się na możliwości usług internetowych i z większym przekonaniem korzystamy chociażby z kont i przelewów bankowych. Takie technologiczne rozwiązania wykorzystywane są również w przebiegu głosowania. Z całego świata dobiegają do nas informacje o tzw. e-votingu. Czy takie rozwiązanie dostępne jest już w Polsce?
- 03Lip
SEO Wordpress – 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpressie
Wordpress został stworzony w języku PHP do obsługi blogów i sklepów internetowych. Jednak dobry kontent to nie wszystko - trzeba znać techniki i narzędzia, żeby go odpowiednio wypromować. Przedstawiamy zatem 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpress.
- 10Czerw
Specjalista SEO i jego zadania
Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?
- 15Maj
Google znajdzie Twoje urządzenie!
Posiadacze iPhonów zapewne dobrze znają funkcję Znajdź mój iPhone, którą proponuje Apple. Od teraz również właściciele smartfonów z Androidem mają okazję skorzystać z możliwości zlokalizowania swojego telefonu. Google zainicjowało stworzenie nowej usługi.
- 12Marz
Artykuł 13 - czy to koniec obecnego Internetu?
24 marca 2019 roku Parlament Europejski w Strasburgu poparł wprowadzenie w życie dyrektywy normującej prawa autorskie w Internecie. Wszystkie przebiega w atmosferze wielkich emocji i kontrowersji. Niektórzy wskazują na nową cenzurę Internetu. Co się zmieni?
- 27Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2018 roku
Jak co roku, Google stworzył zestawienie najpopularniejszych wyszukiwań w ubiegłych dwunastu miesiącach. W formie list opublikował tematy, które najbardziej nas intrygowały. Dzięki temu w skrócie możemy przypomnieć sobie, co ciekawego działo się w minionym roku i jakie wydarzenia cieszyły się największym zainteresowaniem.
- 13Kwie
Co Google wie o Tobie? Jak to sprawdzić?
Google śledzi działania swoich użytkowników na różne sposoby. Dotyczy to nie tylko aktywności w sieci, ale też poczynań podejmowanych w realnym, fizycznym świecie. Gromadzone w ten sposób informacje można jednak łatwo sprawdzić, a w razie potrzeby usunąć.
- 13Lut
Historia i sukces wyszukiwarki Google
Powstanie i rozwój Google to modelowy przykład amerykańskiego snu. Wszystko zaczęło się od dwóch studentów, którzy pracowali w garażu nad swoim uczelnianym projektem.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Jesteś ciekaw co najczęściej wyszukiwali internauci w 2017 roku? Sprawdź! Będziesz zaskoczony wynikami :)