
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
Jeśli postanowiłeś założyć swoją stronę, niezależnie czy jest to strona firmowa, blog czy sklep internetowy – będzie ona potrzebować ruchu i widoczności, żeby funkcjonować. Jaki przecież sens ma jakikolwiek biznes, kiedy nie ma odbiorców? W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.
1. Content is king
– unikalne, często aktualizowane treści na stronie to kluczowa sprawa. Jeśli Twoja strona zawiera tylko zakładkę „o nas”, „kontakt” i parę słów o ofercie sprzed 3 lat, nie ma co liczyć na popularność. W Blumo zatrudniamy kreatywnych copywriterów, którzy zadbają, aby Twoja strona „urosła w treści” – regularnie prowadzony blog tematyczny, podstrony miastowe, rozbudowane teksty SEO z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych – nie obejrzysz się, a ruch widocznie wzrośnie!
2. Social Media
– kanały mediów społecznościowych rosną w siłę. Według najnowszych danych, w Polsce z Internetu korzysta 30,63 miliona osób. Jest to 81% całkowitej populacji i 263 tysiące (+2,3%) osób więcej w porównaniu z rokiem 2019. Aż 97% aktywnych użytkowników social media korzystają z nich poprzez urządzenia mobilne. Facebook, Instagram czy YouTube – to tam zyskujemy szansę na dotarcie do nowego, szerokiego grona odbiorców. Warto znać ich specyfikę i wybrać odpowiedni kanał social media dla swojej działalności.

3. Współpraca z blogerami
– blogi mają obecnie nieco inną formę niż dawniej – nie są to pamiętniki nastolatek, a wartościowe treści tematyczne przygotowywane przez specjalistów w swojej dziedzinie. Współpraca z popularnym blogiem, związanym z branżą Twojej firmy, może skutecznie pomóc w poszerzeniu zasięgów i zbudowaniu większej rozpoznawalności Twojej marki. Gościnny wpis na takim blogu z pewnością zwiększy ruch na stronie, a więc i szansę na potencjalnych klientów.
4. Newslettery
- to forma komunikacji mailowej z klientami głównie kojarzona z uciążliwymi reklamami i ofertami ze sklepów. Jednak warto spojrzeć na nie z pozytywnej strony, gdyż to doskonały sposób na przypomnienie odbiorcom o naszej marce i utrzymywanie stałego kontaktu oraz informowanie o zaktualizowanych treściach. Newsletter zapewnia spersonalizowane wejścia i stałe grono „fanów”.
5. User Experience (UX, ang. doświadczenie użytkownika)
to całość wrażeń towarzyszących użytkownikowi podczas korzystania z usługi, np. serwisu internetowego, aplikacji czy produktu niecyfrowego. UX ma więc na celu dostarczanie dopasowanych rozwiązań i interakcji oraz maksymalizację pozytywnych odczuć. Skonfigurowanie swojej strony firmowej pod kątem UX oznacza więc intuicyjną i prostą w obsłudze nawigację strony, atrakcyjny design strony, sprawnie działające przyciski i linki czy funkcjonalności ułatwiające czytanie. Istotny jest również krótki czas ładowania strony.
6. Różne formy treści
– wspomnieliśmy wcześniej, że treść jest ważna, jednak z pewnością każdy z nas lubi, kiedy tekst jest urozmaicony innymi formami przekazu. Podcast, blog, video, infografiki – warto wypróbować takich sposobów, może dzięki temu trafimy do nowej rzeszy odbiorców. Najnowsze zdjęcia i filmiki relacjonujące działalność firmy można też dodawać na Google Moja Firma.
7. Trendy tematyczne i chwytliwe nagłówki
– dodając nowe treści na stronie, warto być na bieżąco z wydarzeniami w danej dziedzinie i podsuwać odbiorcom „najświeższe kąski branżowe”. Dobrą strategią jest również stosowanie tytułów zachęcających do dalszego czytania. Taki nagłówek zawiera często np. liczbę, grę słów czy odwołanie do emocji odbiorcy („5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii”).
8. Google AdWords
– czyli narzędzie Google służące do zyskania płatnego ruchu za pomocą linków sponsorowanych. Wybiera się tam listę fraz, które chce się w ten sposób wypromować. Aby taka kampania była skutecznie i właściwie przeprowadzona, warto oddać ją w ręce specjalisty – zachęcamy do wykupienia usługi Google AdWords w Blumo.
9. Aktywność na forach branżowych
– udzielanie się na forum, które z zasady zrzesza wielbicieli danej dziedziny, jest bez wątpienia obiecującym ruchem. Osoby zainteresowane tematyką z większym prawdopodobieństwem będą chętne do zapoznania się z Twoją stroną, dlatego warto pamiętać o umieszczaniu w stopce swojej witryny.
10. Pozycjonowanie stron zgodne z zasadami SEO
– pozycjonowanie stron internetowych to najtańsza i skuteczna forma marketingu internetowego, która zapewnia wzrost ruchu organicznego w wyszukiwarce Google. Warto pamiętać, żeby proces ten przebiegał zgodnie z zasadami White Hat SEO – nikt nie chce mieć „na koncie” kar od Google. W Blumo wykorzystujemy legalne działania, wiedzę i doświadczenie i zapewniamy wysoką jakość usługi – zachęcamy do zapoznania się z naszym cennikiem pozycjonowania stron.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 12Gru
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
- 20Gru
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
- 26List
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
- 12List
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.
- 28Paźd
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
- 12Paźd
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
- 16Lip
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
- 06Lip
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
- 15Czerw
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
- 06Czerw
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
- 27Maj
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
- 11Maj
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
- 30Kwie
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
- 03Kwie
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
- 09Marz
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?
- 17List
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
- 22Wrze
Głosowanie przez Internet - czy jest możliwe w Polsce?
W Polsce coraz chętniej otwieramy się na możliwości usług internetowych i z większym przekonaniem korzystamy chociażby z kont i przelewów bankowych. Takie technologiczne rozwiązania wykorzystywane są również w przebiegu głosowania. Z całego świata dobiegają do nas informacje o tzw. e-votingu. Czy takie rozwiązanie dostępne jest już w Polsce?
- 03Lip
SEO Wordpress – 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpressie
Wordpress został stworzony w języku PHP do obsługi blogów i sklepów internetowych. Jednak dobry kontent to nie wszystko - trzeba znać techniki i narzędzia, żeby go odpowiednio wypromować. Przedstawiamy zatem 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpress.
- 10Czerw
Specjalista SEO i jego zadania
Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?
- 15Maj
Google znajdzie Twoje urządzenie!
Posiadacze iPhonów zapewne dobrze znają funkcję Znajdź mój iPhone, którą proponuje Apple. Od teraz również właściciele smartfonów z Androidem mają okazję skorzystać z możliwości zlokalizowania swojego telefonu. Google zainicjowało stworzenie nowej usługi.
- 12Marz
Artykuł 13 - czy to koniec obecnego Internetu?
24 marca 2019 roku Parlament Europejski w Strasburgu poparł wprowadzenie w życie dyrektywy normującej prawa autorskie w Internecie. Wszystkie przebiega w atmosferze wielkich emocji i kontrowersji. Niektórzy wskazują na nową cenzurę Internetu. Co się zmieni?
- 27Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2018 roku
Jak co roku, Google stworzył zestawienie najpopularniejszych wyszukiwań w ubiegłych dwunastu miesiącach. W formie list opublikował tematy, które najbardziej nas intrygowały. Dzięki temu w skrócie możemy przypomnieć sobie, co ciekawego działo się w minionym roku i jakie wydarzenia cieszyły się największym zainteresowaniem.
- 13Kwie
Co Google wie o Tobie? Jak to sprawdzić?
Google śledzi działania swoich użytkowników na różne sposoby. Dotyczy to nie tylko aktywności w sieci, ale też poczynań podejmowanych w realnym, fizycznym świecie. Gromadzone w ten sposób informacje można jednak łatwo sprawdzić, a w razie potrzeby usunąć.
- 13Lut
Historia i sukces wyszukiwarki Google
Powstanie i rozwój Google to modelowy przykład amerykańskiego snu. Wszystko zaczęło się od dwóch studentów, którzy pracowali w garażu nad swoim uczelnianym projektem.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Jesteś ciekaw co najczęściej wyszukiwali internauci w 2017 roku? Sprawdź! Będziesz zaskoczony wynikami :)